Ako som napísala Morelandiu

O knihe Morelandia

Súrodenci Horvátovci a ich psík Miky sa musia presťahovať, lebo v ich krajine má vybuchnúť sopka. Keď sa  potopí loď, na ktorej sa plavili, tak ich delfíny prenesú do tajomnej krajiny Morelandie. Kráľ jednorožec im dá neľahkú úlohu - vyslobodiť dobrých väzňov zo zlej Grimelovej krajiny. Podarí sa im to? Nestanú sa aj oni sami väzňami?

(Kniha má formát A5 a 70 strán.)

Ja a knihy

Mám 12 rokov a veľmi rada čítam knihy. Mám rada knihy, ktoré sú dobrodružné. Moje asi najobľúbenejšie sú Slávna 5, Kráľovskí bojovníci a Narnia. Z niektorých som sa trošíčku pri písaní Morelandie inšpirovala, teda najviac som sa inšpirovala Kráľovskými bojovníkmi. Keďže rada čítam, tak som si už dávno povedala, že by som mohla aj niečo napísať. Niečo, čo by mohlo druhých baviť tak, ako mňa bavili knihy, ktoré som čítala.

Začiatok písania Morelandie

Mala som v poličke jeden prázdny zošit, a tak som si začala vymýšľať príbeh. Potom som ho ešte viac krát opravovala. Už od začiatku som vedela, že by som chcela príbeh, ktorý by sa odohrával aj v nejakom vymyslenom svete. Na začiatku som nie a nie vymyslieť názov, ale nakoniec ma napadol názov Morelandia, ktorý ovplyvnil aj dej tohto príbehu. Písaním som zaplnila úplne celý zošit. Nechala som si tam ale aj miesto na obsah a na napísanie niečoho o knihe. Keď som to dokončila, tak mi nezostala ani jedna prázdna stránka.

    
  

Prepísanie Morelandie do počítača

Keď som knižku napísala ručne, tak som sa rozhodla, že ju prepíšem aj do počítača, aby sa z nej dala urobiť naozajstná knižka. Prepisovala som ju do počítačového programu Word. Trvalo mi to celkom dlho a veľmi veľa krát som to musela opravovať a meniť veľkosť a font písma. Ocko mi našiel aj článok, ktorým som si pomohla pri úpravách textu. Tu je link na ten článok:
 https://www.publico.sk/navody/knizny-dizajn-ako-si-vlastnymi-silami-pripravit-knihu-do-tlace/ 

Vytvorenie obálky knižky

Našli sme článok aj o vytvorení obálky knihy. Tu je link:
https://www.publico.sk/navody/ako-vytvorit-obalku-knihy/

V článku som sa dočítala, že obaly na knižku sa dajú robiť aj na stránke https:/www.canva.com/
Dajú sa tam robiť aj rôzne plagáty a tak. Našla som, že sa tam dá urobiť dokument s veľkosťou  A5, čiže taký, ako plánujem pre moju knihu. Môj pôvodný obrázok vyzeral takto:

 


V Canve som ho takto pozmenila, pridala som zopár efektov, ktoré sa mi páčili (páčili sa aj rodičom) a sformátovala  som si tu aj názov. Takže upravená verzia vyzerá takto:  

 

Dokončenie

Našli sme jednu cenovo celkom výhodnú tlačiareň www.exprestlac.sk , kde plánujeme dať knižku vytlačiť. Maminka s ockom mi urobili jazykovú korektúru, čiže mi opravili chyby a ocko mi pomohol s grafickými úpravami. 

Hotová kniha

Ukážku z knihy si môžete prečítať online tu: 1. kapitola

Ak Vás knižka Morelandia zaujala a chceli by ste si ju prečítať celú, tak si ju môžete objednať tu: Objednávka

Vaše odkazy a názory na knihu mi môžete napísať do komentárov.


Komentáre